Współpraca z rodzicami

szczęśliwa rodzinaRodzice w przedszkolu

Dla rodziców żłobek i przedszkole są pomocą w wychowaniu dziecka – stwarza mu sposobność rozwoju poza domem, którą powinno mieć; pomaga zaspokajać potrzeby nowych wrażeń, sukcesu, sprawdzania swoich możliwości, nawiązania więzi z rówieśnikami itd.

Pójście do żłobka czy przedszkola jest ważną chwilą dla większości dzieci i ich rodziców, wejściem w całkiem nowy świat. I dzieci, i rodzice reagują na nie w swój własny sposób, zależny od ich osobowości i konkretnej sytuacji (podobnie jak na inne wydarzenia życiowe). Jest to zazwyczaj duża zmiana dla wszystkich członków rodziny, począwszy od konieczności rozstawania się, a skończywszy na innej organizacji dnia.

Dzieci są często podekscytowane tą sytuacją, cieszy je myśl o pójściu do przedszkola, ale chciałyby być tam z mamą. I to naturalne – obecność mamy zapewnia poczucie bezpieczeństwa. W naszym przedszkolu dziecko może być z mamą tak długo, ile ono tego potrzebuje. W końcu jednak przychodzi moment, w którym trzeba się rozstać na kilka godzin. Wówczas naprzeciw potrzebom dzieci i oczekiwaniom rodziców wychodzimy my, nauczyciele.

Bardzo zależy nam na współpracy z rodzicami, ponieważ jest ona nieodłącznym elementem naszej pracy. Opiekujemy się ich dziećmi, chcemy razem wspierać rozwój dziecka. Od rodziców otrzymujemy podstawowe informacje dotyczące dziecka.

Zapraszamy rodziców jako ekspertów w danej dziedzinie i podzielenie się z nami swoimi pasjami, wiedzą, doświadczeniem.

Zapraszamy rodziców do czytania dzieciom w czasie odpoczynku w przedszkolu.

Zapraszamy do udziału w spotkaniach okolicznościowych, takich jak:

  • pikniki integracyjne,
  • pikniki absolwenta przedszkola,
  • Andrzejki,
  • spotkania jesienne,
  • spotkania wigilijne,
  • Dzień Babci i Dziadka,
  • kuligi,
  • powitanie wiosny,
  • Dzień Rodziny,
  • teatr rodzica.

 

Zależy nam na uczestniczeniu rodziców w życiu Małego Europejczyka poprzez:

  • codzienny kontakt z nauczycielami;
  • udział w spotkaniach organizacyjnych dotyczących funkcjonowania grupy i przedszkola oraz indywidualnych rozmowach na temat dziecka;